Uw Facebook bedrijfspagina inzetten voor de groei van het bedrijf

Facebook biedt een enorme gebruikersdatabase en dus kansen voor internationale, nationale en lokale bedrijven. Door de persoonlijke instellingen van gebruikers kan er geadverteerd worden aan een zeer gerichte doelgroep. Facebook kan een grote invloed hebben op het aantal fans die zich koppelen aan uw bedrijf, waarna ze gemakkelijk in contact worden gebracht met uw producten of diensten.

Een wereldwijde markt

Door het gebruik maken van Facebook als bedrijf gaat er een deur open die toegang geeft tot meer dan een miljard actieve gebruikers per dag. Deze gebruikers besteden gemiddeld 50 minuten per dag op het platform. Het inzetten van Facebook om naamsbekendheid te creëren of om producten te verkopen is dan ook geen slecht idee. Hier komt bij dat er zeer gericht getarget kan worden, zodat er ingespeeld kan worden op gebruikers die potentieel interesse zullen hebben in uw bedrijf.

Het mag duidelijk zijn dat Facebook een enorm bereik heeft en dat bedrijven hier veel profijt uit kunnen halen, zolang er maar op de juiste manier geadverteerd wordt. Om voor een zakelijke pagina te adverteren is het allereerst van belang dat er een zakelijke pagina is. Deze dient u aan te maken en in te stellen. Het is hierbij erg belangrijk dat er een goede, aantrekkelijke profielfoto en omslag foto wordt gebruikt. Maak ook gebruik van de mogelijkheid om een korte omschrijving van het bedrijf te geven.

Facebook likes en fans

Een geoptimaliseerde Facebook pagina voor uw bedrijf is een grote stap in de goede richting. Deze moet echter nog wel bereikt worden door andere Facebook gebruikers. Ook likes zijn in de business wereld op Facebook erg belangrijk, omdat ze betrouwbaarheid en populariteit uitstralen. Sommige bedrijven geven hun pagina een boost door likes te kopen op het internet. Dit kan zorgen voor meer betrouwbaarheid, maar het is wel belangrijk waar de likes vandaan komen. Veel marketeers raden het af, maar mocht u toch likes willen gaan kopen op het internet dan is het belangrijk dat er eerst voldoende research wordt gedaan naar de kwaliteit.

Likes kopen kan in de toekomst zorgen voor problemen. Een beter (maar vaak duurder) alternatief is het promoten van de pagina op Facebook door middel van advertenties. Deze advertenties kunnen getarget worden op uw potentiele doelgroep om zo veel mogelijk interacties te krijgen met uw advertenties.